Wednesday, July 7, 2010

Kaj je to uspešna prodaja?

Je naša prodaja uspešna, če se povečajo prodajni prihodki? Ali nam je pri tem vseeno ali s povečanjem našega deleža na obstoječem trgu ali z osvajanjem novih? Nam je pomembno, s katerimi izdelki/storitvami? Smo uspešni v prodajnem smislu, če začnemo dosegati prave (višje) cene na trgu? Kaj pa stroški, ki nastajajo v zvezi s prodajo - mar ne bi morali organizirati učinkovitejšo prodajo in s tem znižati te stroške? Razvili smo nov izdelek in bi ga morali boljše plasirati na trg? Ali pa bi bilo potrebno izboljšati kakovost napovedovanja prodajnih rezultatov in doseči bolj usklajeno delovanje z drugimi poslovnimi področji?

Vsako podjetje ima specifično situacijo in mora za doseganje uspeha slediti svojim ciljem, ki so lahko bistveno drugačni od ciljev nekega drugega podjetja. Poleg tega se cilji s časom spreminjajo - isto podjetje je v različnih obdobjih osredotočeno na različne zadeve. Torej ni pomembno le, da si podjetje zastavi prave cilje, temveč tudi, da jih glede na zunanje in notranje spremembe ustrezno aktualizira. Ta dinamika se sicer od panoge do panoge lahko razlikuje, dejstvo pa je, da se spremembe dogajajo vedno hitreje. Časi petletk so že davno mimo. Edina konstanta danes so spremembe. Zato je ena bistvenih lastnosti uspešnih njihova prožnost - da se znajo in zmorejo hitro prilagajati. Pa ne le z besedami. Dobre ideje so sicer pomembne, a brez realizacije v praksi niso vredne nič.

Uspešni prodajalci se nenehno sprašujejo, kako bi se lahko še izboljšali. Ali sem na sestanku dosegel zastavljene cilje? Če bi imel možnost še enkrat imeti ta sestanek – kaj bi naredil drugače? Kaj sem se naučil, kar lahko uporabim še drugje? Zakaj nekaj je/ni delovalo? Ja, najboljši hočejo razumeti in izboljšati detajle. Imajo - in živijo - sistem nenehnih izboljšav.